Van Smoky naar Choo Choo - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu Van Smoky naar Choo Choo - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu

Van Smoky naar Choo Choo

Door: Lieke & Peter, Martie & Rob

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Peter, Martie en Rob

29 Mei 2009 | Verenigde Staten, Chattanooga

Hallo lieve mensen, na een paar dagen e-mailstilte zijn we hier dan weer. We zaten de afgelopen twee dagen in Gatlinburg, Tennessee en dat ligt in het hart van de Bible-belt dus internet is daar niet erg populair. Andere vreemde zaken: als je als vent van 55 een six-pack bier wilt kopen dan moet je je paspoort laten zien terwijl je twee winkels verderop alle whiskey die er is vrij kan kopen. Over de aanschaf van wapens doen ze ook minder moeilijk.
Dinsdag zijn we van Charleston naar Asheville gereden, mooie natuur gezien, goed motel met kamer aan het zwembad. Woensdag door naar Gatlinburg, dwars door het Great Smoky Mountains National Park en het Cherokee indianenreservaat. Schitterende natuur en de indianen hebben het daar een stuk beter voor elkaar dan de indianen in het noordwesten (Montana). We hebben in het National Park zelfs nog een zwarte beer gezien, Verder in Gatlinburg veel kitsch en een zeer hoge kerkdichtheid.
Vrijdag (vandaag) naar Chattanooga gereden. Over niet al te drukke binnenwegen dus veel leuke dingen gezien. We zitten in het Chattanooga Choo Choo Holidat Inn hotel. Dit is een oud spoorwegstation dat tot 1970 in gebruik is geweest. Bekend geworden van het liedje van Glenn Miller uit de jaren 40. Vanavond gaan we dineren in een originele treinwagon (Dinner in the Diner).
Morgen op weg naar Nashville.

• 30 Mei 2009 - 15:36

Ben ,pia En Johan:

Hoi vakantiegangers,

Het ziet er schitterend uit,hebben jullie die beer niet geschoten. Het is hier 'n heerlijk pinkster weekend, ons moeder is zaterdag bij arno eten en morgen gaan we met haar naar de camping bij hans en cor.Wij zijn vandaag 'n paar uurtjes naar het strand geweest. Nog 'n week dan gaan wij naar spanje. Met het examen van Johan gaat het tot nu toe goed, nog 2 t egaan dan is hij klaar. Hebben jullie in Bible belt 'n bijbel gekocht? Oja Wim als je dit leest, de groetjes,Wat 'n lekker weer hè.
    Groetjes Ben,Pia en Johan

• 30 Mei 2009 - 22:15

Wim:

He Pia, waarom krijgt Ivo niet de groeten?

• 31 Mei 2009 - 09:53

Ruud En Francien:

Hai Guys,

klinkt allemaal erg leuk. Rob, heb je meteen een six-shooter gekoht :)
    De foto's zijn erg leuk. we zijn benieuwd naar de volledige serie. Bevalt de video-camera een beetje? succes met de verdere reis. Groetjes van ons 4ren.

• 01 Juni 2009 - 10:42

Tineke:

Klinkt gezellig en mooie natuur. Lijkt me leuk zo'n station hotel, hadden we in Afrika ook een keer maar dat zag er toch anders uit en er vlogen vleermuizen en 2 cm grote kevers rond!!! Veel plezier nog de komende dage. Hie ris het suepr druk op de A12 naar Scheveningen, dat missen jullie nu wel hoor.

• 01 Juni 2009 - 20:19

Caren:

Ziet er allemaal gezellig uit en klinkt toppie. He broer kun je toch weer even met de treintjes spelen??!! Veel plezier.
    P.S. Vanuit Den Helder ook even de groetjes aan alle Lamotjes.

• 02 Juni 2009 - 13:00

Jeroen Van Niel:

Hoi Allen,

Leuk om te lezen dat het zo gaaf is daar. Ik hoop na de vakantie zeker een keer af te kunnen spreken om de verhalen te horen en de foto's te zien.

Grtz Jeroen van Niel

• 02 Juni 2009 - 21:08

Globetrotters C & R:

Heeeei vakantiegangers.

Hoe vergaat het jullie?
    Hoezo ben je opzoek naar een gun.
    Kan je met tafeltennis niet meer op een eerlijke manier winnen?????

Altijd leuk om berichtjes van thuis blijvers te lezen.

Zoals je misschien al weet, vermaken wij ons ook opperbest. Zitten nu in Canada op een boot te wachten die pas morgen ochtend vertrekt.

Tijd om in een bibliotheek even te internetten.

Veel plezier nog en tot een volgend bericht.

Carla & Rene