De laatste muzikale noten - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu De laatste muzikale noten - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu

De laatste muzikale noten

Door: Lieke & Peter, Martie & Rob

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Peter, Martie en Rob

05 Juni 2009 | Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allemaal, inmiddels zijn we aangekomen in de laatste muziekstad van onze reis: New Orleans.
Woensdag zijn we vanuit Memphis vertrokken naar Vicksburg, via de Highway 61 die we uiteindelijk tot in New Orleans zijn blijven volgen.
Vicksburg is vooral bekend door het beleg in 1863 door de noordelijke troepen tijdens de burgeroorlog, hier heeft een ware veldslag plaats gevonden. We zijn door het National
Military Park gereden waarop zich o.a. ook de begraafplaats bevindt waar 17.000 noordelijke slachtoffers liggen, 13.000 hiervan zijn nooit geidentificeerd. Het Park geeft een beeld van wat zich daar indertijd heeft afgespeeld.
Donderdag verder via Highway 61 naar Natchez, de oudste stad aan de Mississippi. De stad is vooral bekend geworden door de vele "Ante Bellums", plantagehuizen uit de tijd voor de burgeroorlog. In 1 van die huizen hebben wij overnacht: Monmouth Plantation. Erg leuk om een keer mee te maken: 's-avonds kwam er een dame naar ons toe met de vraag of ze de bedden open moest slaan en de rolluiken moest laten zakken. Maar dat konden we zelf ook wel.
De kamers waren voorzien van een hemelbed! Het ontbijt hebben we genuttigd in de "Garden Room", keurig met linnen gedekt en met zilver bestek.
Vrijdagochtend vetrokken naar New Orleans. Eerste indruk: groot, druk, hectisch, overweldigend, en vul verder maar in. Vanmiddag door het French Quarter gewandeld, leuke oude huizen met veel stalen balkonnetjes, maar een gigantische heksenketel van mensen en geluid. Veel verschillende soorten muziek (zeker niet alleen jazz) uit de vele cafe's en restaurants. Vanavond in een origineel New Orleans restaurant gegeten, met live jazz-muziek, Lieke heeft Jambalaya gegeten, een soort paella maar dan op z'n New Orleans.
Zaterdag de hele dag rondkijken in de stad en 's-avonds een dinner-cruise op de Creole Queen, een echte radarboot.

Groetjes,
Lieke, Peter, Martie en Rob

• 06 Juni 2009 - 09:10

Henk & Jolanda:

Hoi Luitjes, het ziet er allemaal erg mooi en leuk uit. Fijne vakantie.
    et is vandaag zaterdag 6 juni, dus, gefeliciteerd Marti met je .....st verjaardag. Het zal je niet verbazen, maar wij zullen er eentje op je gezondheid nemen.
    Wij zien jullie wel weer.

Groeten, Henk & Jolanda

• 06 Juni 2009 - 10:21

Tineke:

Wat een leuk reis zijn jullie aan het maken, maakt me jaloers!! Zo wil ik ook wel mijn verjaardag vieren. Martie gefeliciteerd en een heel gezellige en onvergetelijke dag toegewenst!!

• 06 Juni 2009 - 11:35

Fancien En Ruud:

Hi Guys,

Allereerst Martie, van harte gefelciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van. Rob, jij natuurlijk ook gefeliciteerd.
    Leuk dat verslag van New Orleans oftewel "the big easy". ik lees niets over sporen van katrina, is alles weer een beetje op orde? oren we wel als jelui weer thuis is.

lieve groetjes, Francien en Ruud.

• 06 Juni 2009 - 12:11

Pia:

Hoi lieve mensen,

Marti, ik lees in de andere berichten dat je jarig bent. Dus ook namens ons van harte gefeliciteerd.Wat zullen jullie hemels geslapen hebben in dat bed. Waren de dekens niet erg zwaar.
    Zo te lezen genieten jullie volop. Nu voor ons zijn de laatste werk uurtjes aangebroken en dan morgen met vertraging, denk ik weg. We zien het wel. Geniet nog van de laatste dagen.

Liefs en groetjes Ben en pia

• 06 Juni 2009 - 12:47

FIGO:

Martie,

Hiep, hiep, hoera, mijn bazinnetje is vandaag jarig en dat viert ze in dat verre Amerika. Daarom feliciteer ik haar met een ferme poot en een natte lik ( althans in m’n gedachten ).
    Hier bij Ineke en Herman is het wel uit te houden; Hannes ren ik af en toe achterna door de tuin, terwijl die rare oranje pluizenbol steeds voorzichtig om mij heen sluipt. Is er vorige week nog een logé bijgekomen; een of andere rare grijze vogel met een rode staart wat zich papagaai noemt. Het rare beest zit iedere keer als ik in de buurt kom te blaffen en als een van die rare katten in de buurt komt zittie te miauwen! Herman probeert hem het Wilhelmus te leren maar dat lukt nog niet zo erg, hij zit dan wel allerlei andere liedjes te fluiten.
    Nou Martie, ik wens je daar een prettige verjaardag toe samen met de rest en ik hoop dat je a.s. donderdag nog wat lekkers uit Amerika meeneemt, want tenslotte was ik van de week ook jarig.

FIGO !!!

P.S. Natuurlijk ook de felicitatie’s van Ineke en Herman en van ons allen de hartelijke groeten aan de rest en veel plezier verder en een behouden thuiskomst a.s. woensdag !!

• 06 Juni 2009 - 13:36

Marja:

Lieve Martie, van harte gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie vandaag een bijzonder mooie dag! Geniet ervan! Liefs van Bas en Marja

• 06 Juni 2009 - 15:33

Els:

Hoi Martie
    Natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens Binky wiens diploma ik vandaag op mocht halen. Hij is 6e geworden van de 24 goed he.
    Nog heel veel plezier daar alle 4, geniet ervan
    groetjes Els.

• 06 Juni 2009 - 16:46

Jan En Hannie:

Martie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van

• 06 Juni 2009 - 17:47

Wim, Zoë En Puck:

Nu dan ook maar beginnen met Martie van harte en nog velen jaren.
    Maar trouwens weten jullie welke bekende Amerikaan 9 juni jarig is en dan maar liefst 75 wordt.
    Donald Duck !!!

Maar jullie zullen na al dat reizen wel nodig aan vakantie toe zijn.

Goed nu even iedereen de groeten doen,
    om te beginnen jullie daar in de states.
    Pia en Ben een leuke vakantie con mucho sol
    Caren in Den Helder
    Ivo in Eindhoven nee sorry Venlo dit weekend.

Kunnen jullie na de vakantiedeze pagina openhouden om gewoon alle boodschappen door tegeven en iedereen de groeten doen.

• 06 Juni 2009 - 19:02

Caren:

Hoi hoi,

Wat een genieten daar he. Leuk om te lezen. Geniet er nog van en hele goede reis terug alvast. Nu nog even niet aan denken.
    En natuurlijk Martie gefeliciteerd met je verjaardag.

Figo ook gefeliciteerd en lebber van Jet.
    Pia en Ben wens ik een fijne vakantie. Wim ook de groetjes vanuit Den Helder en een lebber voor Zoe en Puck. Ha ha, ja laten we deze site erin houden!!

• 07 Juni 2009 - 08:54

Peter En Els:

Hallo Martie en aanhang.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het laatste jaar in de veertig en nee we zijn je verjaardag niet vergeten. We hebben gisteren vanuit dordrecht geprobeerd te bellen, maar helaas lukt e dat niet. Dordrecht???Jawel een optreden van Belle Perez.We hopen dat jullie een geweldige verjaardag hebben gevierd. Wij hebben in ieder geval een borreltje genomen en als je thuis komt halen we dat nog wel weer in.
    Geniet allemaal van deze laatste dagen en probeer nog wat tot rust te komen, hoewel jullie nu nog een aantal reisdagen voor de boeg hebben.

Ik probeer vanavond nogmaals te bellen. Anders zien en spreken we elkaar weer.
    groetjes Peter en Els

• 07 Juni 2009 - 18:22

Nogmaals Wim:

Vraagje waarom twitteren jullie nog niet?
    Korte berichten en contact met de hele wereld is erg leuk een aanrader en die Obama doet het ook.

• 08 Juni 2009 - 08:54

Angele:

hi rob, time flies when you are having fun zeker he? een heel avontuur lees ik in je mails. geniet er maar van!hier gaat alles welletjes..zijn ook aan vakantie toe! haha