De laatste Beauties van de Zuidoostelijke staten - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu De laatste Beauties van de Zuidoostelijke staten - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Lieke en Peter, Martie en Rob - WaarBenJij.nu

De laatste Beauties van de Zuidoostelijke staten

Door: Lieke & Peter, Martie & Rob

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Peter, Martie en Rob

08 Juni 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Hallo allemaal, hier zijn we dan voor de laatste keer.
Zaterdag de hele dag New Oleans verkend, te voet, per rails en over het water. We zijn met enkele trammetjes de stad doorgereden naar wijken waar je normaal gesproken niet zo snel komt. Varierend van mooie villa's tot wijken waar de naweeen van Katrina nog duidelijk zichtbaar zijn.
Met de veerboot zijn we de Mississippi overgestoken naar de wijk Algiers, één van de oudste wijken (1719) van de stad. Lekker rustig met mooie oude huizen.
We terug in de stad zelf ijn we te voet door de minder lawaaige straatjes van het French Quarter gegaan. Mooie gietijzeren balkonnetjes hangend aan oude huizen.
Al met al een goede manier om (een deel van) de stad te verkennen.
's-Avonds op de radarboot Creole Queen doorgebracht. Een 2 uur durende dinnercruise op een zgn "paddlewheeler" met lokale gerechten, jazzmuziek, een lekker drankje en een tocht over de rivier.

Zondag via de kustlijn van de Golf van Mexico naar Montgomery, Alabama.
Hier zie vooral op het eerste stuk, in de staat Mississippi, de gevolgen van Katrina. Tot aan Biloxi aan je rechterhand witte stranden, maar links veel krotten die de sporen van de orkaan met zich meedragen.
Na 4 jaar zie je ook dat er al erg veel gedaan is aan de wederopbouw van het gebied, vooral hotels en woningen die op palen gebouwd zijn.
Langs het strand nog even gestopt om pootje te baden (Lieke en Martie) in de Golf.

Daarna door in N.O. richting naar de hoofdstad van Alabama, Montgomery. In totaal zondag meer dan 500 km gereden.

Maandag de laatste rit, terug naar Atlanta. Het zit er bijna op, we hebben meer dan 4.500 km gereden en heeeel veeeeel indrukken opgedaan .Dinsdag om 17.30 uur vertrekt ons vliegtuig richting Amsterdam.
We hopen dat jullie het allemaal leuk gevonden hebben om onze reisverhalen te lezen en we bedanken iederen voor de vele leuke reacties.

Tot ziens, sprekens, bellens, mails in Nederland.
Lieke, Peter, Martie en Rob

• 09 Juni 2009 - 06:39

Angele:

goede vlucht terug! see you mondaymorning!

• 09 Juni 2009 - 06:40

Wim:

Amen

• 10 Juni 2009 - 16:51

Tineke:

Veel plezier nog en tot volgende week, een goede en voospoedige reis gewenst!!!

• 14 Juni 2009 - 20:18

Jose:

Erg genoten van jullie USA avontuur. Was er bijna zelf bij. Leuke foto's, zal de site straks nog verder uitspitten. Tot gauw hoors en welkom terug.